facebook_pixel

Ο ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΥΓΕΙΑ

Ο ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΥΓΕΙΑ

Μπορεί να έχετε ακούσει για την διατροφή ΓΔ (GI) ξανά. Συνδέεται με την απώλεια βάρους, τη μείωση του κινδύνου για την ανάπτυξη ασθενειών όπως διαβήτης τύπου 2 και καρδιακές παθήσεις, και βελτίωση του επιπέδου της ενέργειας και της διάθεσης. Περισσότερο επιλογή τρόπου ζωής παρά απλώς διατροφή, μιλήσαμε με την Ειδικό μας, Dr. Elisabet Nordstrom, για να μάθουμε περισσότερα.

 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΛΥΚΑΙΜΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ;
Ο ΓΔ, ή ο Γλυκαιμικός Δείκτης, είναι η μέτρηση του πόσο γρήγορα και σε τι μέγεθος κάποιες τροφές αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Ο Δείκτης κυμαίνεται από 0 έως 100, με τις τροφές με υψηλό ΓΔ (πάνω από 70) να διασπώνται γρήγορα προκαλώντας γρήγορη αύξηση του σακχάρου του αίματος. Οι τροφές με χαμηλό ΓΔ (κάτω από 55) διασπώνται και απορροφώνται πιο αργά από τη ροή του αίματος έχοντας ως αποτέλεσμα χαμηλότερη και μακρύτερης διάρκειας αύξηση του σακχάρου του αίματος και μικρότερη ανάγκη για ινσουλίνη. ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΤΡΟΦΕΣ ΜΕ ΥΨΗΛΟ ΓΔ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΚΟ;
Αρχικά σχεδιασμένος για να μπορούν οι διαβητικοί να παρακολουθούν το σάκχαρό τους, πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τον ΓΔ για να περιορίσουν την πρόσληψη τροφών με υψηλές τιμές. Οι τροφές με υψηλό ΓΔ είναι «κακές» γιατί προκαλούν ταχύτατη αύξηση του σακχάρου του αίματος που προκαλεί το πάγκρεας να ελευθερώσει ινσουλίνη. Η δουλειά της ινσουλίνης είναι να απομακρύνει τη ζάχαρη από το αίμα και να τη μεταφέρει στα κύτταρα ώστε να τη χρησιμοποιήσουν ως ενέργεια. Εάν δεν χρησιμοποιηθεί, αποθηκεύεται στον οργανισμό ως λίπος.Επιπλέον, αυτές οι γρήγορες κορυφώσεις του σακχάρου οδηγούν σε γρήγορες πτώσεις του σακχάρου του αίματος και της ινσουλίνης προκαλώντας πείνα που μπορεί να οδηγήσει στην κατανάλωση ανθυγιεινών σνακ.

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΤΕ; 

  • Οι τροφές με χαμηλό ΓΔ περιλαμβάνουν φασόλια και όσπρια, όπως οι φακές, τα περισσότερα φρούτα, λαχανικά με χαμηλή περιεκτικότητα σε άμυλο, ξηρούς καρπούς και γαλακτοκομικά.
  • Οι τροφές με μεσαίο ΓΔ περιλαμβάνουν γλυκοπατάτες, ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης όπως κριθάρι, ψωμί σίκαλης και καστανό ρύζι, ώριμες μπανάνες και μερικά εξωτικά φρούτα.
  • Οι τροφές με υψηλό ΓΔ περιλαμβάνουν λευκό ψωμί και ρύζι, βραστές πατάτες, διάφορα δημητριακά πρωινού και πεπόνια.

ΠΟΣΟ ΕΥΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ;
Η διατροφή με χαμηλό ΓΔ δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρη. Πολλές τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή λίπος έχουν χαμηλό ΓΔ, όπως για παράδειγμα η πίτσα, όμως και πάλι δεν σας κάνουν καλό. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείτε να απορρίψετε τη λογική των θερμίδων. Θα πρέπει και πάλι να λαμβάνετε υπόψη σας τη διατροφική αξία και το μέγεθος των μερίδων.

Ο τρόπος που γίνεται η επεξεργασία των τροφίμων, πως ετοιμάζονται και σερβίρονται επηρεάζει τον ΓΔ τους. Για παράδειγμα, τα ώριμα φρούτα έχουν μεγαλύτερο ΓΔ από τα άγουρα, τα παραμαγειρεμένα μακαρόνια περισσότερο από τα al dente κ.ο.κ.

Πρέπει επίσης να σκέφτεστε και πως συνδυάζετε τις τροφές. Μια καλή συμβουλή είναι να συνδυάζετε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη με υδατάνθρακες ολικής άλεσης καθώς η πρωτεΐνη καθυστερεί την απορρόφηση των υδατανθράκων.

Και φυσικά πρέπει να ασκείστε. Καμία διατροφή δεν αναιρεί την ανάγκη αεροβικής άσκησης δυο ή τρεις φορές την εβδομάδα!

37 posts

Γιάννης Τζανάκης

Είμαι ο Γιάννης Τζανάκης. Συνεργάζομαι με την ORIFLAME από το 1994 σαν ανεξάρτητος συνεργάτης της, και ανήκω στα κορυφαία στελέχη της Oriflame Ελλάδος. Εγγραφείτε τώρα στην Oriflame εντελώς δωρεάν για να ξεκινήσουμε μαζί μια συνεργασία που δεν έχετε να χάσετε τίποτα αλλά μόνο να κερδίσετε χρήματα, δώρα, καταξίωση, φίλους και πολλά ταξίδια!!!

Show Buttons
Hide Buttons
Αρέσει σε %d bloggers: